Polityka prywatności


Polityka prywatności serwisu internetowego s2-software i jego podstron

I. Nazwa i adres administratora danych

Administratorem danych w rozumieniu ogólnego rozporządzenia o ochronie danych i innych krajowych przepisów o ochronie danych państw członkowskich, a także innych przepisów o ochronie danych jest

ConverReach Sp. z o.o.
Jemiołowa 44 / 107A
53-426 Wrocław
Telefon: +48 69 024 24 99 
Email: 
info@s2-software.pl

Skontaktuj się z naszym inspektorem ochrony danych
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych, sugestie lub skargi dotyczące ochrony danych, skontaktuj się z naszym inspektorem ochrony danych.

ProSec Networks GmbH

Robert-Koch-Straße 1-9
D-56751 Polch
dp@prosec-networks.com

W przypadku zapytań wysyłanych pocztą elektroniczną, w temacie wiadomości należy wpisać:
"Ochrona danych - s2-Software"

II Ogólne informacje o przetwarzaniu danych

1. zakres przetwarzania danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe naszych użytkowników wyłącznie w zakresie niezbędnym do zapewnienia funkcjonalnej strony internetowej oraz naszych treści i usług. Przetwarzanie danych osobowych naszych użytkowników odbywa się regularnie wyłącznie za zgodą użytkownika. Wyjątek stanowią przypadki, w których nie można uzyskać uprzedniej zgody z przyczyn faktycznych, a przetwarzanie danych jest dozwolone przez prawo.

2 Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

W zakresie, w jakim uzyskujemy zgodę osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie danych osobowych, podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia UE o ochronie danych (RODO).

W przypadku przetwarzania danych osobowych, które jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Dotyczy to również operacji przetwarzania, które są niezbędne do wdrożenia środków przedumownych.

W zakresie, w jakim przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, któremu podlega nasza firma, podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

W przypadku, gdy żywotne interesy osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej wymagają przetwarzania danych osobowych, podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. d RODO.

Jeśli przetwarzanie jest niezbędne do zabezpieczenia uzasadnionego interesu naszej firmy lub strony trzeciej i jeśli interesy, podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, nie przeważają nad pierwszym wymienionym interesem, art. 6 ust. 1 lit. f RODO służy jako podstawa prawna przetwarzania.

3 Usuwanie danych i czas przechowywania

Dane osobowe osoby, której dane dotyczą, zostaną usunięte lub zablokowane, gdy tylko cel ich przechowywania przestanie mieć zastosowanie. Dane mogą być również przechowywane, jeśli zostało to przewidziane przez prawodawcę europejskiego lub krajowego w rozporządzeniach UE, ustawach lub innych przepisach, którym podlega administrator. Dane zostaną również zablokowane lub usunięte po upływie okresu przechowywania określonego w wyżej wymienionych normach, chyba że istnieje potrzeba dalszego przechowywania danych w celu zawarcia lub wykonania umowy.

III Udostępnianie strony internetowej i tworzenie plików dziennika

1. opis i zakres przetwarzania danych

Za każdym razem, gdy uzyskuje się dostęp do naszej strony internetowej, nasz system automatycznie gromadzi dane i informacje z systemu komputerowego komputera uzyskującego dostęp.

Gromadzone są następujące dane:

  • Typ przeglądarki i wersja przeglądarki
  • Używany system operacyjny
  • adres URL odsyłacza
  • Nazwa hosta komputera uzyskującego dostęp
  • Czas zapytania o serwer
  • Adres IP

Dane te są również przechowywane w plikach dziennika naszego systemu. Adres IP jest jednak zmieniany przed zapisaniem, aby nie można go było przypisać do użytkownika; ostatnie cztery cyfry są zastępowane liczbami losowymi. Dane te nie są łączone z innymi źródłami danych.

Wszystkie dane gromadzone za pośrednictwem strony internetowej, oprócz danych wymienionych powyżej i danych gromadzonych za pośrednictwem masek wprowadzania danych, są gromadzone za pośrednictwem naszego hosta serwera, który działa dla nas jako procesor.

2 Cel przechowywania

Dane są przechowywane w celu analizy błędów.

3 Uzasadniony interes

Nasz uzasadniony interes w przetwarzaniu danych polega również na analizie błędów, a tym samym na utrzymaniu użyteczności naszej strony internetowej.

4. okres przechowywania

Dane zostaną usunięte po 7 dniach.

5. podstawa prawna

Podstawą prawną tymczasowego przechowywania danych i plików dziennika jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

6. możliwość sprzeciwu i usunięcia

Gromadzenie danych w celu udostępnienia strony internetowej i przechowywanie danych w plikach dziennika jest absolutnie niezbędne do działania strony internetowej. W związku z tym użytkownik nie ma możliwości wniesienia sprzeciwu.

IV. Korzystanie z plików cookie

1. opis i zakres przetwarzania danych

Strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Pliki cookie to pliki tekstowe przechowywane w przeglądarce internetowej lub przez przeglądarkę internetową w systemie komputerowym użytkownika. Gdy użytkownik uzyskuje dostęp do strony internetowej, plik cookie może być przechowywany w systemie operacyjnym użytkownika. Ten plik cookie zawiera charakterystyczny ciąg znaków, który umożliwia jednoznaczną identyfikację przeglądarki przy ponownym wywołaniu strony internetowej.

Używamy plików cookie, aby uczynić naszą witrynę bardziej przyjazną dla użytkownika. Niektóre elementy naszej strony internetowej wymagają, aby przeglądarka uzyskująca dostęp mogła zostać zidentyfikowana nawet po zmianie strony. Pliki cookie są ustawiane w celu obsługi systemu sklepu, który przechowuje produkty w koszyku i informacje o logowaniu.

2 Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przy użyciu plików cookie jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

O ile korzystanie z systemu sklepu służy przygotowaniu, nawiązaniu lub wykonaniu stosunku umownego, art. 6 ust. 1 lit. DSGVO stanowi dalszą podstawę prawną do korzystania z plików cookie.

3 Cel przetwarzania danych

Celem korzystania z technicznie niezbędnych plików cookie jest uproszczenie korzystania ze stron internetowych przez użytkowników. Niektóre funkcje naszej strony internetowej nie mogą być oferowane bez użycia plików cookie. W tym celu konieczne jest rozpoznanie przeglądarki nawet po zmianie strony.

Wymagamy plików cookie do następujących zastosowań:

Logowanie, koszyk zakupów

Dane użytkownika gromadzone przez technicznie niezbędne pliki cookie nie są wykorzystywane do tworzenia profili użytkowników.

Cele te stanowią również nasz uzasadniony interes w przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Jeśli użytkownik zamierza zakupić licencje na oprogramowanie za pośrednictwem naszego sklepu internetowego, korzystanie z plików cookie jest niezbędnym warunkiem technicznym do przeprowadzenia procesu zamówienia.

4 Czas przechowywania, sprzeciw i możliwości usunięcia

Pliki cookie są przechowywane na komputerze użytkownika i przesyłane przez niego na naszą stronę internetową. Użytkownik ma zatem pełną kontrolę nad korzystaniem z plików cookie. Użytkownik może wyłączyć lub ograniczyć przesyłanie plików cookie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Pliki cookie, które zostały już zapisane, można usunąć w dowolnym momencie. Można to również zrobić automatycznie. W przypadku dezaktywacji plików cookie w naszej witrynie internetowej może nie być możliwe korzystanie ze wszystkich funkcji witryny w pełnym zakresie. Jeśli użytkownik umieścił już produkty w koszyku, zostanie on opróżniony po dezaktywacji plików cookie.

Jeśli użytkownik nie wyłączy przesyłania plików cookie lub nie usunie ich aktywnie, zostaną one usunięte po zakończeniu sesji przeglądarki bez jego udziału, czasami natychmiast po jej zakończeniu, a czasami po upływie roku.

V. Rejestracja

1. opis i zakres przetwarzania danych

Na stronie internetowej oferujemy użytkownikom możliwość rejestracji poprzez podanie danych osobowych. Dane są wprowadzane do maski wprowadzania, przesyłane do nas i przechowywane. Dane nie są przekazywane osobom trzecim. W ramach procesu rejestracji gromadzone są następujące dane:

Tytuł, imię, nazwisko, ulica, numer domu, kod pocztowy, miasto, adres e-mail i - jeśli określono - firma.

W momencie rejestracji zapisywany jest również adres IP użytkownika oraz data i godzina rejestracji.

W przypadku zamawiania towarów w sklepie internetowym, dane te są przekazywane do naszego systemu zarządzania towarami.

2 Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Podstawą prawną przetwarzania numerów telefonu i faksu jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO. W zakresie, w jakim dane są przechowywane w celu wypełnienia obowiązku prawnego, podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3. cel przetwarzania danych

Rejestracja użytkownika jest wymagana w celu realizacji umowy z użytkownikiem lub przeprowadzenia działań poprzedzających zawarcie umowy. Imię i nazwisko, nazwa firmy i adres są nam potrzebne do dostawy towarów, do wystawiania faktur zgodnie z § 14 ust. 2 UStG oraz, w razie potrzeby, do ścigania sądowego i gwarancji.

Przechowywanie numerów telefonu i faksu służy ułatwieniu nawiązania kontaktu. Jest to również nasz uzasadniony interes.

4. okres przechowywania

Dane zostaną usunięte, gdy tylko przestaną być potrzebne do realizacji celu, dla którego zostały zgromadzone.

Dotyczy to procesu rejestracji w celu realizacji umowy lub wdrożenia środków przedumownych, jeśli dane nie są już wymagane do realizacji umowy. Nawet po zawarciu umowy może być konieczne przechowywanie danych osobowych partnera umowy w celu wypełnienia zobowiązań umownych lub prawnych. W zakresie, w jakim dane są wykorzystywane do tworzenia faktur, przechowujemy te dane na fakturach do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania zgodnie z § 147 AO.

5 Możliwość sprzeciwu i usunięcia

Jako użytkownik masz możliwość anulowania rejestracji w dowolnym momencie. Rejestrację można anulować w samym sklepie w obszarze logowania w punkcie menu "Moje konto" za pomocą polecenia "Usuń konto klienta". Jeśli - jak opisano powyżej w sekcji 1 - dane użytkownika zostały przeniesione do naszego systemu zarządzania towarami, usunięcie konta nie prowadzi jednak do usunięcia danych użytkownika z systemu zarządzania towarami. Użytkownik może w dowolnym momencie zmienić dane przechowywane na jego temat. Dane można zmienić, klikając opcję "Zmień adres rozliczeniowy". W przypadku dalszych zmian dostępny jest formularz kontaktowy, za pomocą którego można poinformować nas o żądaniu usunięcia lub zmiany danych.

Jeśli dane są wymagane do realizacji umowy lub wdrożenia środków przedumownych, przedwczesne usunięcie danych jest możliwe tylko w zakresie, w jakim zobowiązania umowne lub prawne nie uniemożliwiają ich usunięcia.

VI Zakup licencji na oprogramowanie

Oferujemy możliwość zakupu licencji na oprogramowanie na stronie internetowej. W przypadku procesu zakupu, oprócz danych użytkownika przechowywanych już w ramach procesu rejestracji, przechowujemy również dane dotyczące danego zakupu, a mianowicie rodzaj oprogramowania, rodzaj i liczbę licencji, cenę.

W przypadku zamawiania towarów za pośrednictwem sklepu internetowego, przekazujemy podane dane do naszego systemu zarządzania towarami.

1 Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO. W zakresie, w jakim dane są przechowywane w celu wypełnienia obowiązku prawnego, podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

2 Cel przetwarzania danych

Rejestracja użytkownika jest niezbędna do realizacji umowy z użytkownikiem lub do wdrożenia środków przedumownych. Potrzebujemy imienia i nazwiska, nazwy firmy i adresu do dostawy towarów, wystawiania faktur zgodnie z § 14 ust. 2 UStG oraz, w razie potrzeby, do ścigania sądowego i gwarancji.

Przechowywanie numerów telefonu i faksu służy ułatwieniu nawiązania kontaktu. Jest to również nasz uzasadniony interes.

3. okres przechowywania

Dane zostaną usunięte, gdy tylko przestaną być potrzebne do realizacji celu, dla którego zostały zgromadzone.

Dotyczy to procesu rejestracji w celu realizacji umowy lub wdrożenia środków przedumownych, jeśli dane nie są już wymagane do realizacji umowy. Nawet po zawarciu umowy może być konieczne przechowywanie danych osobowych partnera umowy w celu wypełnienia zobowiązań umownych lub prawnych. Jeśli dane są wykorzystywane do tworzenia faktur, przechowujemy je na fakturach do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania zgodnie z § 147 niemieckiego kodeksu podatkowego (AO).

VII Usługa płatności PayPal

1. zakres i cel przetwarzania danych

Zintegrowaliśmy komponenty PayPal na stronie internetowej. Administrator zintegrował komponenty PayPal na tej stronie internetowej. PayPal jest dostawcą usług płatniczych online. Płatności są przetwarzane za pośrednictwem tak zwanych kont PayPal, które są wirtualnymi kontami prywatnymi lub firmowymi. PayPal oferuje również opcję przetwarzania wirtualnych płatności za pomocą kart kredytowych, nawet dla użytkowników, którzy nie mają konta PayPal. W systemie PayPal nie ma numerów kont ani numerów IBAN; kontem zarządza się za pośrednictwem adresu e-mail.

PayPal umożliwia wysyłanie i odbieranie płatności online od stron trzecich. PayPal działa również jako powiernik i oferuje usługi ochrony kupujących.

Europejską spółką operacyjną PayPal jest PayPal (Europe) S.à.r.l. & Cie. S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, 2449 Luxembourg, Luksemburg.

Jeśli osoba, której dane dotyczą, wybierze "PayPal" jako opcję płatności podczas procesu składania zamówienia w naszym sklepie internetowym, użytkownik zostanie przekierowany na stronę obsługiwaną przez PayPal w celu dokonania płatności. Aby transakcja mogła zostać przypisana do użytkownika, dane osoby, której dane dotyczą, są automatycznie przesyłane do PayPal. Dane te obejmują imię, nazwisko, adres, adres e-mail i adres IP. Dane osobowe związane z danym zamówieniem są również wymagane do przetworzenia umowy kupna.

2 Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO. W zakresie, w jakim transmisja odbywa się w celu zapobiegania oszustwom, dalszą podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

3 Cel przetwarzania danych

Celem przekazywania danych jest przetwarzanie płatności i zapobieganie oszustwom. Administrator będzie przekazywać dane osobowe firmie PayPal w szczególności w przypadku istnienia uzasadnionego interesu w przekazywaniu danych. Dane osobowe wymieniane między PayPal a administratorem mogą być przekazywane przez PayPal do biur informacji kredytowej. Celem tego przekazania jest sprawdzenie tożsamości i zdolności kredytowej.

4. Dalsze wykorzystanie przez firmę PayPal

Ponieważ firma PayPal świadczy usługę płatności w ramach realizacji istniejącego zobowiązania umownego między Użytkownikiem a firmą PayPal, firma PayPal przetwarza przekazane dane do własnych celów jako administrator danych. W związku z tym nie mamy wpływu na dalsze wykorzystanie danych przez firmę PayPal.

Obowiązujące przepisy o ochronie danych PayPal można znaleźć pod adresem https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacy-full.

VIII Zewnętrzni dostawcy usług płatniczych

1. treść i zakres przetwarzania danych

Korzystamy z zewnętrznych dostawców usług płatniczych, za pośrednictwem których platform użytkownicy i my możemy przeprowadzać transakcje płatnicze (np. każdy z linkiem do polityki prywatności),

Klarna (https://www.klarna.com/de/datenschutz/),

Giropay (https://www.giropay.de/rechtliches/datenschutz-agb/),

Visa (https://www.visa.de/datenschutz),

paydirekt (https://www.paydirekt.de/agb/index.html),

eps-überweisung (https://www.eps-ueberweisung.at/).

W ramach świadczenia usług płatniczych dostawcy usług płatniczych przetwarzają dane inwentaryzacyjne, takie jak imię i nazwisko oraz adres, dane bankowe, takie jak numery kont lub kart kredytowych, hasła, numery TAN i sumy kontrolne, a także umowę, sumy i informacje dotyczące odbiorcy. Informacje te są wymagane do przeprowadzenia transakcji. Wprowadzone dane są jednak przetwarzane i przechowywane wyłącznie przez dostawców usług płatniczych. Oznacza to, że nie otrzymujemy żadnych informacji związanych z kontem lub kartą kredytową, a jedynie informacje z potwierdzeniem lub negatywną informacją o płatności. W pewnych okolicznościach dane mogą być przekazywane przez dostawców usług płatniczych do agencji kredytowych. Celem tej transmisji jest sprawdzenie tożsamości i zdolności kredytowej. Należy zapoznać się z warunkami i informacjami o ochronie danych dostawców usług płatniczych.


2. podstawa prawna

Podstawą prawną integracji usług płatniczych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

3. cel przetwarzania


Celem integracji usług płatniczych jest wypełnienie zobowiązań płatniczych wynikających z umów zawartych w naszym sklepie.

W ramach realizacji umów korzystamy z dostawców usług płatniczych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b. RODO. RODO. Korzystamy również z zewnętrznych dostawców usług płatniczych na podstawie naszych uzasadnionych interesów zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b. RODO. RODO w celu zaoferowania naszym użytkownikom skutecznych i bezpiecznych opcji płatności.


Do transakcji płatniczych mają zastosowanie warunki i informacje o ochronie danych odpowiednich dostawców usług płatniczych, które są dostępne na odpowiednich stronach internetowych lub w aplikacjach transakcyjnych. Odnosimy się do nich również w celu uzyskania dalszych informacji oraz dochodzenia praw do anulowania, informacji i innych praw osób, których dane dotyczą.

IX. Formularz kontaktowy i kontakt e-mail

1. opis i zakres przetwarzania danych

Na stronie internetowej znajduje się formularz kontaktowy, za pomocą którego można skontaktować się z nami drogą elektroniczną. Jeśli użytkownik skorzysta z tej opcji, dane wprowadzone w masce wprowadzania danych zostaną przesłane do nas i zapisane. Dane te obejmują

Nazwisko, imię, adres e-mail, numer telefonu i treść wiadomości.

Podczas wysyłania wiadomości zapisywane są również następujące dane:

  • Adres IP użytkownika
  • Data i godzina rejestracji

Alternatywnie można skontaktować się z nami za pośrednictwem podanego adresu e-mail. W takim przypadku przechowywane będą dane osobowe użytkownika przesłane wraz z wiadomością e-mail.

Wiadomość e-mail jest odbierana za pośrednictwem naszego hosta poczty e-mail, a wiadomości z masek wejściowych są odbierane za pośrednictwem naszego hosta serwera. W przeciwnym razie żadne dane nie są przekazywane stronom trzecim w tym kontekście. Dane są wykorzystywane wyłącznie do przetwarzania konwersacji.

Wdrożyliśmy usługę reCAPTCHA w celu zabezpieczenia formularza kontaktowego. W przypadku danych przetwarzanych za pośrednictwem tej usługi należy zapoznać się z sekcją XVI niniejszego oświadczenia.

2 Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Jeśli kontakt ma na celu zawarcie umowy, dodatkową podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

3 Cel przetwarzania danych

Przetwarzanie danych osobowych z maski wprowadzania danych służy nam wyłącznie do przetwarzania kontaktu. Stanowi to również niezbędny uzasadniony interes w przetwarzaniu danych.

Pozostałe dane osobowe przetwarzane podczas procesu wysyłania służą zapobieganiu niewłaściwemu wykorzystaniu formularza kontaktowego oraz zapewnieniu bezpieczeństwa naszych systemów informatycznych.

4 Okres przechowywania

Dane zostaną usunięte, gdy tylko przestaną być potrzebne do realizacji celu, dla którego zostały zgromadzone. W przypadku danych osobowych z maski wprowadzania danych formularza kontaktowego i danych przesłanych pocztą elektroniczną ma to miejsce po zakończeniu odpowiedniej konwersacji z użytkownikiem. Rozmowa zostaje zakończona, gdy z okoliczności można wywnioskować, że dana kwestia została ostatecznie wyjaśniona.

Dodatkowe dane osobowe zebrane podczas procesu wysyłania zostaną usunięte najpóźniej po upływie siedmiu dni.

5 Możliwość sprzeciwu i usunięcia

Użytkownik może w każdej chwili sprzeciwić się przechowywaniu jego danych osobowych. W takim przypadku rozmowa nie może być kontynuowana.

Sprzeciw można zgłosić, wysyłając wiadomość e-mail lub za pośrednictwem naszego formularza kontaktowego. W takim przypadku, o ile nie jesteśmy prawnie zobowiązani do zachowania konwersacji, usuniemy wszystkie dane osobowe przechowywane w trakcie nawiązywania kontaktu, w tym sprzeciw.

X. System zgłoszeń

1. opis i zakres przetwarzania danych

Na stronie internetowej znajduje się system zgłoszeń, za pomocą którego można skontaktować się z nami drogą elektroniczną. Jeśli użytkownik skorzysta z tej opcji, dane wprowadzone w masce wprowadzania danych zostaną nam przekazane i zapisane. Dane te obejmują

Nazwisko, imię, adres e-mail, język i treść wiadomości, a także - jeśli podano - numer telefonu.

Następujące dane są również przechowywane podczas wysyłania wiadomości:

  • Adres IP użytkownika
  • data i godzina rejestracji

W tym kontekście żadne dane nie są przekazywane stronom trzecim. Dane są wykorzystywane wyłącznie do przetwarzania konwersacji.

Użytkownik ma również możliwość śledzenia aktualnego statusu zgłoszenia. Aby to zrobić, musi otworzyć konto z danymi wymienionymi w tej sekcji i zalogować się za pomocą swojego adresu e-mail i wybranego przez siebie hasła.

2 Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Jeśli kontakt ma na celu wykonanie umowy, dodatkową podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

3 Cel przetwarzania danych

Przetwarzanie danych osobowych z maski wprowadzania danych służy nam wyłącznie do przetwarzania kontaktu. Stanowi to również niezbędny uzasadniony interes w przetwarzaniu danych.

Pozostałe dane osobowe przetwarzane podczas procesu wysyłania służą zapobieganiu niewłaściwemu wykorzystaniu formularza kontaktowego oraz zapewnieniu bezpieczeństwa naszych systemów informatycznych.

4 Okres przechowywania

Dane zostaną usunięte, gdy tylko przestaną być potrzebne do realizacji celu, dla którego zostały zgromadzone. W przypadku danych osobowych z ekranu wprowadzania formularza kontaktowego ma to miejsce po zakończeniu odpowiedniej rozmowy z użytkownikiem. Rozmowa zostaje zakończona, gdy z okoliczności można wywnioskować, że dana kwestia została ostatecznie wyjaśniona.

Dodatkowe dane osobowe zebrane podczas procesu wysyłania zostaną usunięte najpóźniej po siedmiu dniach.

Dane przekazane podczas zakładania konta użytkownika w systemie zgłoszeń będą przechowywane do momentu usunięcia konta użytkownika przez użytkownika.

5. prawo do sprzeciwu i anulowania

Użytkownik może w każdej chwili sprzeciwić się przechowywaniu jego danych osobowych. W takim przypadku rozmowa nie może być kontynuowana.

Sprzeciw można zgłosić na przykład wysyłając wiadomość e-mail. W takim przypadku, o ile nie jesteśmy prawnie zobowiązani do zachowania konwersacji, usuniemy wszystkie dane osobowe przechowywane w trakcie nawiązywania kontaktu, w tym sprzeciw.

Użytkownik może usunąć dane przekazane podczas zakładania konta użytkownika w systemie zgłoszeń w dowolnym momencie, usuwając konto użytkownika.

XI. reCAPTCHA

1. opis i zakres przetwarzania danych

Na stronie internetowej korzystamy z funkcji reCAPTCHA, usługi świadczonej przez Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia (dalej: Google). Po otwarciu strony adres IP użytkownika jest przesyłany do Google.

2 Podstawa prawna przetwarzania

Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

3 Cel przetwarzania

Integracja usługi reCAPTCHA służy zapewnieniu, że udostępniony formularz kontaktowy jest obsługiwany przez człowieka, a nie automatycznie wypełniany i przesyłany przez robota.

4 Wykorzystanie przez Google

Dokładne informacje na temat wykorzystania adresu IP przez Google można znaleźć w polityce prywatności Google, dostępnej pod adresem

https://policies.google.com/privacy?hl=de#infocollect.

https://policies.google.com/privacy/update?hl=de&gl=de

5. zapobieganie / zakończenie gromadzenia danych

Jeśli użytkownik uzyskał już dostęp do strony, może zapobiec dalszemu przesyłaniu danych do Google, opuszczając stronę.

6. decyzja o adekwatności

W zakresie, w jakim dane są przekazywane do USA w celu korzystania z reCAPTCHA, opiera się to na decyzji Komisji Europejskiej z dnia 12 lipca 2016 r. (C(2016) 4176) stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony w odniesieniu do postanowień porozumienia Privacy Shield. Google poddał się regulacjom Tarczy Prywatności, certyfikat można znaleźć tutaj: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI

XII. Google Analytics

1. opis i zakres przetwarzania danych

Niniejsza witryna internetowa korzysta z funkcji usługi analizy internetowej Google Analytics. Dostawcą jest Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia Google Analytics wykorzystuje tak zwane "pliki cookie". Są to pliki tekstowe, które są przechowywane na komputerze użytkownika i umożliwiają analizę korzystania z witryny przez użytkownika. Informacje generowane przez pliki cookie na temat korzystania z tej witryny są zazwyczaj przesyłane na serwer Google w USA i tam przechowywane.

Na tej stronie internetowej aktywowaliśmy funkcję anonimizacji IP. Oznacza to, że adres IP użytkownika zostanie skrócony przez Google w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub w innych państwach-sygnatariuszach Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zanim zostanie przesłany do USA. Tylko w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP zostanie przesłany na serwer Google w USA i tam skrócony. Google wykorzysta te informacje w imieniu operatora tej witryny w celu analizy korzystania z witryny przez użytkownika, tworzenia raportów dotyczących aktywności na stronie oraz świadczenia operatorowi witryny innych usług związanych z aktywnością na stronie i korzystaniem z Internetu. Adres IP przesłany przez przeglądarkę użytkownika w ramach Google Analytics nie zostanie połączony z innymi danymi Google. Zawarliśmy z Google umowę o przetwarzaniu danych w celu korzystania z Google Analytics.

2 Podstawa prawna

Przechowywanie plików cookie Google Analytics odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

3. cel przetwarzania

Celem przetwarzania danych jest optymalizacja naszych reklam i ulepszanie naszej strony internetowej, w szczególności w celu zwiększenia przyjazności dla użytkownika, aby ułatwić odwiedzającym poruszanie się po niej. Jest to również nasz uzasadniony interes.

4 Okres przechowywania

Sesje i kampanie są kończone po upływie określonego czasu. Domyślnie sesje są kończone po 30 minutach bezczynności, a kampanie po sześciu miesiącach. Okres przechowywania kampanii może wynosić maksymalnie dwa lata. Więcej informacji na temat warunków użytkowania i ochrony danych można znaleźć na stronie https://www.google.com/analytics/terms/de.html

https://policies.google.com/

5. sprzeciw/usunięcie, zapobieganie

Użytkownik może odmówić korzystania z plików cookie, wybierając odpowiednie ustawienia w przeglądarce, jednak należy pamiętać, że w takim przypadku korzystanie z pełnej funkcjonalności tej witryny może nie być możliwe. Użytkownik może również uniemożliwić Google gromadzenie danych generowanych przez pliki cookie i związanych z korzystaniem przez niego ze strony internetowej (w tym adresu IP) oraz przetwarzanie tych danych przez Google, pobierając i instalując wtyczkę do przeglądarki dostępną pod następującym linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=de.

Użytkownik może zapobiec gromadzeniu jego danych przez Google Analytics, klikając poniższy link. Zostanie ustawiony plik cookie rezygnacji, aby zapobiec gromadzeniu danych podczas przyszłych wizyt na tej stronie: Dezaktywuj Google Analytics.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych użytkownika przez Google Analytics można znaleźć w polityce prywatności Google: https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=de.

6. cechy demograficzne w Google Analytics

Ta witryna korzysta z funkcji "charakterystyki demograficznej" Google Analytics. Umożliwia to tworzenie raportów zawierających informacje o wieku, płci i zainteresowaniach osób odwiedzających witrynę. Dane te pochodzą z reklam Google opartych na zainteresowaniach oraz z danych odwiedzających od dostawców zewnętrznych. Danych tych nie można przypisać do konkretnej osoby. Użytkownik może wyłączyć tę funkcję w dowolnym momencie za pomocą ustawień reklam na swoim koncie Google lub ogólnie zabronić gromadzenia danych przez Google Analytics, jak opisano w sekcji "Sprzeciw wobec gromadzenia danych".

7. decyzja o adekwatności

W zakresie, w jakim dane są przekazywane do USA w celu korzystania z Google Analytics, odbywa się to na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z dnia 12 lipca 2016 r. (C(2016) 4176) stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony w odniesieniu do postanowień porozumienia Privacy Shield. Google poddał się regulacjom Tarczy Prywatności, certyfikat można znaleźć tutaj: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI

XIII Piksel Facebooka

1. treść i zakres przetwarzania danych

Używamy piksela Facebooka (piksela akcji odwiedzającego) na naszej stronie internetowej do pomiaru konwersji odwiedzających. Usługa jest obsługiwana przez Facebook Inc (Facebook), 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA. Za jego pomocą możemy śledzić działania użytkowników po obejrzeniu lub kliknięciu reklamy na Facebooku. Pozwala nam to rejestrować skuteczność reklam na Facebooku do celów statystycznych i badań rynkowych. Zebrane w ten sposób dane są dla nas anonimowe, tj. nie widzimy danych osobowych poszczególnych użytkowników.

Dane te są jednak przechowywane i przetwarzane przez Facebook, o czym poinformujemy użytkownika zgodnie z naszą najlepszą wiedzą. Facebook może powiązać te dane z Twoim kontem na Facebooku, a także wykorzystywać je do własnych celów reklamowych zgodnie z własną polityką wykorzystania danych: https://www.facebook.com/about/privacy/. Użytkownik może zezwolić Facebookowi i jego partnerom na umieszczanie reklam na Facebooku i poza nim. W tym celu na komputerze użytkownika mogą być również przechowywane pliki cookie.

2 Podstawa prawna

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych użytkowników jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

3 Cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych użytkowników umożliwia nam analizowanie zachowań naszych użytkowników podczas surfowania w celach statystycznych i badań rynkowych. Pomaga nam to w ciągłym ulepszaniu naszej strony internetowej i jej przyjazności dla użytkownika oraz w tworzeniu spersonalizowanych rekomendacji produktów. W tych celach nasz uzasadniony interes polega również na przetwarzaniu danych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

4 Okres przechowywania

Dane zostaną usunięte, gdy tylko przestaną być potrzebne do naszych celów rejestracyjnych.

5 Możliwość sprzeciwu i usunięcia

Pliki cookie są przechowywane na komputerze użytkownika i przesyłane z niego do naszej witryny internetowej. W związku z tym użytkownik ma pełną kontrolę nad korzystaniem z plików cookie. Użytkownik może wyłączyć lub ograniczyć przesyłanie plików cookie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Pliki cookie, które zostały już zapisane, można usunąć w dowolnym momencie. Można to również zrobić automatycznie. W przypadku dezaktywacji plików cookie na naszej stronie internetowej może nie być możliwe korzystanie ze wszystkich funkcji strony w pełnym zakresie.

Piksel Facebooka można dezaktywować, zmieniając ustawienia w swoim profilu na Facebooku. https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen.

XIV Remarketing Google

1. opis i zakres przetwarzania danych

Współpracujemy z Google Ireland Limited. (dalej: "Google") w ramach usługi remarketingu Google. Remarketing służy do rejestrowania zachowań użytkownika na naszej stronie internetowej w celu umożliwienia mu kierowania do niego spersonalizowanych rekomendacji produktów na innych stronach internetowych. W tym celu adres IP i inne treści związane z użytkownikiem, takie jak obszary zainteresowań, są przesyłane do Google.

2 Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych użytkowników jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

3 Cel przetwarzania danych

Celem przetwarzania danych jest dostarczanie spersonalizowanych rekomendacji produktów za pośrednictwem innych stron internetowych. Jest to również nasz uzasadniony interes w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

4 Okres przechowywania

Dane zostaną usunięte, gdy tylko przestaną być potrzebne do naszych celów rejestracyjnych. Użytkownik ma możliwość dezaktywacji funkcji pod następującym linkiem: https://adssettings.google.de/anonymous?sig=ACi0TCh1FkfADFuiYMx0pfGR7ziSVcmxKuyp8Kz0LTF41h1ThwTSV1FnR3Or6vzYft6Gmx63xK1kiG24ovOmr9qo8LjKITEvJw&hl=de#display_optout.

XV Odznaka Trusted Shop

1. treść i zakres przetwarzania danych

Odznaka Trusted Shops jest zintegrowana na tej stronie internetowej w celu wyświetlania naszego znaku jakości Trusted Shops i wszelkich zebranych opinii, a także w celu oferowania kupującym produktów Trusted Shops po złożeniu zamówienia. Trustbadge i reklamowane za jego pomocą usługi stanowią ofertę Trusted Shops GmbH, Subbelrather Str. 15C, 50823 Kolonia. Po wywołaniu Trustbadge serwer internetowy automatycznie zapisuje tak zwany plik dziennika serwera, który zawiera na przykład adres IP użytkownika, datę i godzinę połączenia, ilość przesłanych danych i żądającego dostawcę (dane dostępu) oraz dokumentuje połączenie. Te dane dostępu nie są analizowane i są automatycznie nadpisywane nie później niż siedem dni po zakończeniu wizyty na stronie. Dalsze dane osobowe są przekazywane do Trusted Shops tylko wtedy, gdy użytkownik wyraził na to zgodę, zdecydował się na korzystanie z produktów Trusted Shops po złożeniu zamówienia lub zarejestrował się już w celu korzystania z nich. W takim przypadku zastosowanie ma umowa zawarta między użytkownikiem a Trusted Shops.


2. podstawa prawna

Podstawą prawną integracji plakietki Trusted Shop jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

3. cel przetwarzania

Integracja plakietki Trusted Shop służy optymalizacji marketingu naszej oferty poprzez wyrażenie naszej wiarygodności w przetwarzaniu umów zawieranych za pośrednictwem naszego sklepu. Jest to również nasz uzasadniony interes.

4. czas przechowywania


Dane dostępowe nie są analizowane i są automatycznie nadpisywane nie później niż siedem dni po zakończeniu wizyty na stronie.

XVI Google AdSense

1. treść i zakres przetwarzania danych

Ta strona internetowa korzysta z Google AdSense, usługi świadczonej przez Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia, w celu integracji reklam. Google wykorzystuje tak zwane pliki cookie, małe pliki tekstowe, które umożliwiają Google identyfikację komputera użytkownika i analizę korzystania ze strony internetowej. Google wykorzystuje również małe niewidoczne grafiki (tzw. web beacons), które umożliwiają Google analizę kliknięć na stronie internetowej i podobne informacje.

Informacje zebrane za pomocą plików cookie i sygnalizatorów WWW są wspólnie przesyłane na serwer Google w USA i tam przechowywane. Google nie łączy adresu IP użytkownika z innymi przechowywanymi danymi.

2. podstawa prawna

Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

3. cel przetwarzania

Korzystanie z Google AdSense umożliwia nam zintegrowanie reklam stron trzecich z naszą witryną internetową zgodnie z naszą witryną i zainteresowaniami naszych użytkowników, a tym samym zwiększenie atrakcyjności naszej witryny. Jest to również nasz uzasadniony interes w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

4 Czas przechowywania / unikanie

Użytkownik może odmówić korzystania z plików cookie, wybierając odpowiednie ustawienia w przeglądarce, jednak należy pamiętać, że jeśli to zrobi, może nie być w stanie korzystać z pełnej funkcjonalności tej witryny.

XVII Logowanie Amazon

1. treść i zakres przetwarzania danych

Dzięki usłudze Amazon Log In użytkownik może korzystać z danych dostępowych Amazon w celu logowania się do obszarów naszej witryny, które wymagałyby rejestracji. Konto Amazon jest warunkiem koniecznym do korzystania z usługi. Następujące dane są nam przekazywane przez Amazon w związku z procesem logowania.

2. podstawa prawna

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych użytkowników jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

3. cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych umożliwia użytkownikom naszej strony internetowej logowanie/rejestrację w nieskomplikowany sposób. Cel ten stanowi również nasz uzasadniony interes w przetwarzaniu danych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

4. czas przechowywania

Dane zostaną usunięte, gdy tylko przestaną być potrzebne do naszych celów rejestracyjnych.

XVIII Czcionki internetowe Google

1 Treść i zakres przetwarzania danych

Niniejsza strona internetowa korzysta z tzw. czcionek internetowych dostarczanych przez Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia (dalej: Google) w celu znormalizowanego wyświetlania czcionek. Po wejściu na stronę przeglądarka ładuje wymagane czcionki internetowe do pamięci podręcznej przeglądarki w celu prawidłowego wyświetlania tekstów i czcionek. Powoduje to nawiązanie połączenia między połączeniem użytkownika a serwerem Google, dzięki czemu adres IP użytkownika jest przesyłany do Google.

Jeśli przeglądarka użytkownika nie obsługuje czcionek internetowych, komputer użyje standardowej czcionki.

Więcej informacji na temat czcionek internetowych Google można znaleźć na stronie https://developers.google.com/fonts/faq oraz w polityce prywatności Google: https://www.google.com/policies/privacy/.

2 Podstawa prawna

Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

3. cel przetwarzania

Celem przetwarzania danych jest wyświetlanie treści na naszej stronie internetowej jednolitą, atrakcyjną czcionką, aby uczynić ją bardziej przyjazną dla użytkownika. Jest to również nasz uzasadniony interes.

4. zapobieganie / zakończenie gromadzenia danych

Jeśli użytkownik uzyskał już dostęp do strony, może zapobiec dalszemu przesyłaniu danych do Google, opuszczając stronę.

5. decyzja o adekwatności

W zakresie, w jakim dane są przekazywane do USA w celu korzystania z czcionek Google Fonts, odbywa się to na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z dnia 12 lipca 2016 r. (C(2016) 4176) stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony w odniesieniu do postanowień porozumienia Privacy Shield. Google poddał się regulacjom Tarczy Prywatności, certyfikat można znaleźć tutaj: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI

XIX.Tawk.to

Ta strona internetowa oferuje opcję czatu na żywo. W tym celu wykorzystywana jest aplikacja tawk.to. tawk.to działa dla nas jako podmiot przetwarzający. Gromadzone dane obejmują Historię czatu, adres IP w czasie czatu, historię odwiedzanych podstron i kraj pochodzenia. Dane te są niezbędne do świadczenia usługi czatu, a także do ochrony przed nadużyciami i do oceny w wewnętrznych statystykach. Te dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyważenia interesów. Naszym interesem jest tutaj możliwość bezpośredniej komunikacji z odwiedzającymi stronę, jeśli sobie tego życzą, a także zapewnienie lepszej obsługi klienta. Dane nie są wykorzystywane do identyfikacji użytkownika. Nie są one przechowywane. Są usuwane po zakończeniu czatu. Cel i zakres gromadzenia danych oraz dalsze przetwarzanie i wykorzystywanie danych przez Tawk.to, a także prawa użytkownika w tym zakresie i opcje ustawień w celu ochrony prywatności można znaleźć w informacjach o ochronie danych Tawk.to: https://www.tawk.to/privacy-policy.

XX. Prawa osoby, której dane dotyczą

Jeśli Twoje dane osobowe są przetwarzane, jesteś osobą, której dane dotyczą w rozumieniu RODO i przysługują Ci następujące prawa wobec administratora danych

1. prawo do informacji

Użytkownik może zażądać od administratora potwierdzenia, czy jego dane osobowe są przez nas przetwarzane.

Jeśli takie przetwarzanie ma miejsce, użytkownik może zażądać od administratora następujących informacji

  1. cele przetwarzania danych osobowych
  2. kategorie przetwarzanych danych osobowych
  3. odbiorcy lub kategorie odbiorców, którym dane osobowe dotyczące użytkownika zostały lub zostaną ujawnione
  4. przewidywany okres przechowywania danych osobowych dotyczących użytkownika lub, jeśli podanie konkretnych informacji na ten temat nie jest możliwe, kryteria stosowane do określenia tego okresu
  5. istnienie prawa do sprostowania lub usunięcia danych osobowych dotyczących użytkownika, prawa do ograniczenia przetwarzania przez administratora lub prawa do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania
  6. istnienie prawa do wniesienia skargi do organu nadzorczego
  7. wszystkie dostępne informacje o pochodzeniu danych, jeśli dane osobowe nie zostały zebrane od osoby, której dane dotyczą
  8. istnienie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO oraz, przynajmniej w tych przypadkach, istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą.

Użytkownik ma prawo zażądać informacji, czy jego dane osobowe są przekazywane do kraju trzeciego lub organizacji międzynarodowej. W tym kontekście użytkownik może zażądać informacji o odpowiednich zabezpieczeniach zgodnie z art. 46 RODO w związku z przekazaniem danych.

2. prawo do sprostowania

Użytkownik ma prawo do sprostowania i/lub uzupełnienia danych wobec administratora, jeśli przetwarzane dane osobowe dotyczące użytkownika są nieprawidłowe lub niekompletne. Administrator musi dokonać sprostowania bez zbędnej zwłoki.

3. prawo do ograniczenia przetwarzania

Użytkownik może zażądać ograniczenia przetwarzania dotyczących go danych osobowych na następujących warunkach

  1. jeśli użytkownik kwestionuje dokładność danych osobowych, które go dotyczą, na okres umożliwiający administratorowi zweryfikowanie dokładności danych osobowych;
  2. przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a użytkownik sprzeciwia się usunięciu danych osobowych i zamiast tego żąda ograniczenia ich wykorzystywania;
  3. administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one wymagane przez użytkownika do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub
  4. jeśli użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania zgodnie z art. 21 (1) RODO w oczekiwaniu na weryfikację, czy uzasadnione podstawy administratora są nadrzędne wobec podstaw użytkownika.

Jeżeli przetwarzanie danych osobowych dotyczących użytkownika zostało ograniczone, dane te - poza ich przechowywaniem - mogą być przetwarzane wyłącznie za zgodą użytkownika lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego.

Jeżeli ograniczenie przetwarzania zostało ograniczone zgodnie z powyższymi warunkami, użytkownik zostanie poinformowany przez administratora przed zniesieniem ograniczenia.

4. prawo do usunięcia danych

a) Obowiązek usunięcia danych

Użytkownik ma prawo żądania od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących go danych osobowych, a administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności

  1. Dane osobowe dotyczące użytkownika nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zgromadzone lub w inny sposób przetwarzane.
  2. Użytkownik cofnął zgodę, na której opierało się przetwarzanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania.
  3. Użytkownik wnosi sprzeciw wobec przetwarzania zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub użytkownik wnosi sprzeciw wobec przetwarzania zgodnie z art. 21 ust. 2 RODO.
  4. Dane osobowe dotyczące użytkownika były przetwarzane niezgodnie z prawem.
  5. Usunięcie danych osobowych dotyczących użytkownika jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator.
  6. Dane osobowe dotyczące użytkownika zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, o których mowa w art. 8 ust. 1 RODO.

b) Informacje dla osób trzecich

Jeżeli administrator upublicznił dane osobowe dotyczące użytkownika i jest zobowiązany do ich usunięcia zgodnie z art. 17 ust. 1 RODO, administrator, uwzględniając dostępną technologię i koszt wdrożenia, podejmuje rozsądne działania, w tym środki techniczne, w celu poinformowania administratorów przetwarzających dane osobowe, że użytkownik jako osoba, której dane dotyczą, zażądał usunięcia przez takich administratorów wszelkich linków do tych danych osobowych, ich kopii lub replikacji.

c) Wyjątki

Prawo do usunięcia danych nie ma zastosowania, jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do

  1. do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji
  2. do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega administrator, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi
  3. ze względów związanych z interesem publicznym w dziedzinie zdrowia publicznego zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. h oraz i oraz art. 9 ust. 3 RODO
  4. do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych zgodnie z art. 89 ust. 1 RODO, o ile prawdopodobne jest, że prawo, o którym mowa w lit. a), uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania, lub
  5. do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

5. prawo do informacji

Jeżeli użytkownik skorzystał wobec administratora z prawa do sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, administrator ma obowiązek powiadomić wszystkich odbiorców, którym ujawniono dane osobowe dotyczące użytkownika, o sprostowaniu lub usunięciu danych lub o ograniczeniu przetwarzania, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku.

Użytkownik ma prawo zostać poinformowany o tych odbiorcach przez administratora.

6. prawo do przenoszenia danych

Użytkownik ma prawo do otrzymania dotyczących go danych osobowych, które dostarczył administratorowi, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Użytkownik ma również prawo do przekazania tych danych innemu administratorowi bez przeszkód ze strony administratora, któremu dostarczono dane osobowe, w przypadku gdy

  1. przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO lub na podstawie umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz
  2. przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.

Korzystając z tego prawa, użytkownik ma również prawo zażądać, aby dotyczące go dane osobowe zostały przekazane bezpośrednio przez jednego administratora innemu administratorowi, o ile jest to technicznie wykonalne. Nie może to naruszać wolności i praw innych osób.

Prawo do przenoszenia danych nie ma zastosowania do przetwarzania danych osobowych niezbędnych do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.

7. prawo do sprzeciwu

Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją - wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, w tym profilowania na podstawie tych przepisów.

Administrator nie będzie już przetwarzać danych osobowych dotyczących użytkownika, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności użytkownika, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Jeśli dane osobowe użytkownika są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim jest ono związane z takim marketingiem bezpośrednim.

Jeśli użytkownik sprzeciwi się przetwarzaniu danych do celów marketingu bezpośredniego, jego dane osobowe nie będą już przetwarzane do tych celów.

Użytkownik ma możliwość skorzystania z prawa do sprzeciwu w związku z korzystaniem z usług społeczeństwa informacyjnego - niezależnie od dyrektywy 2002/58/WE - za pomocą zautomatyzowanych procedur wykorzystujących specyfikacje techniczne.

8. prawo do odwołania oświadczenia o wyrażeniu zgody na mocy przepisów o ochronie danych

Jeśli użytkownik złożył oświadczenie o wyrażeniu zgody na mocy przepisów o ochronie danych, ma prawo wycofać je w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania opartego na zgodzie przed jej wycofaniem.

9 Zautomatyzowane podejmowanie decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym profilowanie

Użytkownik ma prawo nie podlegać decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, która wywołuje wobec niego skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na niego wpływa. Nie ma to zastosowania, jeśli decyzja

  1. jest niezbędna do zawarcia lub wykonania umowy między użytkownikiem a administratorem danych
  2. jest dozwolona na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega administrator i które określa również odpowiednie środki w celu ochrony praw i wolności oraz uzasadnionych interesów użytkownika; lub
  3. za wyraźną zgodą użytkownika.

Decyzje te nie mogą jednak opierać się na szczególnych kategoriach danych osobowych zgodnie z art. 9 ust. 1 RODO, chyba że zastosowanie ma art. 9 ust. 2 lit. a lub g RODO i podjęto odpowiednie środki w celu ochrony praw i wolności oraz uzasadnionych interesów użytkownika.

W odniesieniu do przypadków, o których mowa w (1) i (3), administrator danych wdroży odpowiednie środki w celu ochrony praw i wolności oraz prawnie uzasadnionych interesów użytkownika, co najmniej prawo do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony administratora, do wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji. 10.

10. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego

Bez uszczerbku dla innych administracyjnych lub sądowych środków ochrony prawnej użytkownik ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, w szczególności w państwie członkowskim swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia, jeżeli sądzi, że przetwarzanie dotyczących go danych osobowych narusza RODO.

Organ nadzorczy, do którego wniesiono skargę, informuje skarżącego o postępach i wyniku rozpatrywania skargi, w tym o możliwości skorzystania z sądowego środka ochrony prawnej zgodnie z art. 78 RODO.

Właściwym organem nadzorczym w kwestiach ochrony danych dla naszej firmy jest krajowy inspektor ochrony danych kraju związkowego, w którym nasza firma ma siedzibę. Listę inspektorów ochrony danych i ich dane kontaktowe można znaleźć pod następującym linkiem: https://www.bfdi.bund.de/DE/Infothek/Anschriften_Links/anschriften_links-node.html.

XXI Hotjar (hotjar Ltd.)

Niniejsza witryna internetowa korzysta z usługi analizy internetowej Hotjar firmy Hotjar Ltd. Hotjar Ltd. jest spółką europejską z siedzibą na Malcie (Hotjar Ltd, Level 2, St Julians Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julians STJ 1000, Malta, Europe Tel:+1 (855) 464-6788).
Narzędzie to może być wykorzystywane do śledzenia ruchu na stronach internetowych, na których Hotjar jest używany (tzw. mapy cieplne). Na przykład, możliwe jest rozpoznanie, jak daleko użytkownicy przewijają stronę, które przyciski klikają i jak często. Narzędzie umożliwia również uzyskiwanie informacji zwrotnych bezpośrednio od użytkowników witryny. W ten sposób uzyskujemy cenne informacje, dzięki którym nasze strony internetowe są jeszcze szybsze i bardziej przyjazne dla klientów. Podczas korzystania z tego narzędzia zwracamy szczególną uwagę na ochronę danych osobowych użytkowników. Na przykład, możemy śledzić tylko to, które przyciski klikasz i jak daleko przewijasz. Obszary stron internetowych, w których wyświetlane są dane osobowe użytkownika lub osób trzecich, są automatycznie ukrywane przez Hotjar i dlatego nie można ich w żadnym momencie wyśledzić.
Wszystkie opisane powyżej operacje przetwarzania danych, w szczególności odczytywanie informacji na używanym urządzeniu końcowym, będą wykonywane wyłącznie po udzieleniu nam wyraźnej zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Użytkownik może w każdej chwili odwołać swoją zgodę ze skutkiem na przyszłość, dezaktywując tę usługę w "Narzędziu do wyrażania zgody na pliki cookie" dostępnym na stronie internetowej.

XXII. etracker GmbH

Niniejsza witryna internetowa wykorzystuje technologie firmy etracker GmbH (www.etracker.com/datenschutz/) do gromadzenia i przechowywania danych w celach marketingowych i optymalizacyjnych. Dane te mogą być wykorzystywane do tworzenia profili użytkowników pod pseudonimem. W tym celu mogą być wykorzystywane pliki cookie. Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są przechowywane lokalnie w pamięci podręcznej przeglądarki internetowej odwiedzającego witrynę. Pliki cookie umożliwiają na przykład rozpoznanie przeglądarki internetowej. Dane gromadzone przy użyciu technologii etracker nie będą wykorzystywane do osobistej identyfikacji osoby odwiedzającej tę stronę internetową bez osobno udzielonej zgody danej osoby i nie będą łączone z danymi osobowymi posiadacza pseudonimu. Użytkownik może w dowolnym momencie sprzeciwić się gromadzeniu i przechowywaniu danych ze skutkiem na przyszłość, klikając poniższy link.